Poniższe wskazówki pomogą ci zmniejszyć ryzyko bólu pleców i rwy kulszowej:

Uważaj na swoją postawę! Łatwo jest garbić się przy biurku, ale wywiera to nacisk na dyski i więzadła w plecach. Pamiętaj tylko o tym, jak siedzisz. Postaraj się zauważyć, czy są jakieś niewygodne pozycje i koniecznie się od nich odsuń. Niewiele osób siedzi ze stereotypową idealną postawą, ale dążenie do tego ideału pomoże poprawić twoją siłę. Spróbuj usiąść wysoko z dołu z płytką krzywizną w dolnej części pleców. Rozluźnij ramiona, przedłuż szyję i rozluźnij plecy, aby powstrzymać napięcie szyi i bóle głowy. Zastanów się nad zainwestowaniem w dobrą poduszkę, aby odciążyć dolny kręgosłup, gdy poczujesz się zmęczony.

Nigdy nie balansuj telefonu między ramieniem a uchem. To kompresuje stawy szyi i napina mięśnie. Jeśli regularnie korzystasz z telefonu, poproś o zestaw słuchawkowy.

Regularnie sprawdzaj ustawienia swojego biurka. Ekran powinien znajdować się bezpośrednio przed tobą i na właściwej wysokości, abyś mógł utrzymać dobrą postawę. Ramy papieru lub starych czasopism są doskonałe do umieszczenia pod monitorem, aby podnieść go na odpowiednią wysokość.

Jeśli pracujesz w domu, upewnij się, że masz odpowiednie biurko i krzesło i pamiętaj, że laptopów nie należy używać płasko na biurku – poszukaj stojaka na laptopa i oddzielnej klawiatury lub podłącz go do monitora.

Regularnie wstawaj – to zmniejsza nacisk na dyski w twoich plecach i poprawia krążenie, które dostarcza tlen i składniki odżywcze do stawów, mięśni i więzadeł. Polecam pozę do jogi „Pozdrowienia dla słońca”.

Podejdź i porozmawiaj ze swoim kolegą zamiast wysyłać kolejny e-mail – to jest dobre dla twoich pleców, a badania wykazały, że takie mini-przerwy rzeczywiście poprawiają wydajność!

Pij dużo wody w ciągu dnia. Rozważ picie herbaty ziołowej lub herbaty lub kawy bezkofeinowej. Gdy poczujesz pragnienie, jesteś już odwodniony, co wpływa na twoje mięśnie, więzadła i dyski.

Wyjdź na spacer w porze lunchu. Pomoże to w krążeniu, spaleniu kalorii i poprawi kondycję. Zachęć współpracownika, aby poszedł z tobą – z dwiema jest znacznie więcej zabawy!

Wieczorem znajdź czas na aktywność fizyczną. Ostatnią rzeczą, którą twoje plecy chcą zrobić po całym dniu siedzenia, jest siedzenie na kanapie przez cały wieczór!

Po treningu zafunduj sobie relaksującą gorącą kąpiel, pozwalającą rozluźnić mięśnie, a następnie poślizgnąć się w łóżku i dobrze spać.

Jeśli odczuwasz ból pleców, co możesz zrobić, aby się go pozbyć?

Jeśli poczujesz ból, nie ignoruj ​​go! Odwiedź terapeutycznego masażystę lub fizjoterapeutę. Większość problemów można łatwo rozwiązać przy pomocy eksperta.

Szybka ocena i skuteczne leczenie problemów z kręgosłupem jest kluczem do szybkiego powrotu do zdrowia.

Ból pleców może być wyniszczający i bardzo przerażający, dobrą rzeczą jest to, że większość epizodów bólu pleców ustępuje szybko. Jeśli jednak ból nie ustąpi w ciągu dwóch tygodni, badania sugerują, że ocena i leczenie przez lekarza, takiego jak Twój lekarz rodzinny, zaleca terapeutę masażu leczniczego lub fizjoterapeutę.

Jeśli odwiedzisz fizjoterapeutę lub terapeutę masażu leczniczego, przejmie on historię twojego problemu, w tym jego początek i co go pogorszy, wtedy przeprowadzą szczegółowe badanie w wygodnej sali zabiegowej i wyjaśnią, co powoduje ból, a co można to zrobić. Aby pomóc Ci iść do przodu, opracują plan leczenia w celu szybkiego rozwiązania problemu. W razie potrzeby zalecą wizytę u lekarza rodzinnego w celu ustalenia dalszych badań, jeśli to konieczne, lub udzielą porad na temat modyfikacji sytuacji w razie potrzeby.

Fizjoterapeuci, masażyści leczniczy, osteopaci i kręgarze są ekspertami w ocenie i leczeniu stawów, mięśni, więzadeł i nerwów i mogą stosować mobilizacje stawów, masaż tkanek miękkich, elektroterapię i ćwiczenia w celu zmniejszenia bólu i poprawy funkcji. Są również bardzo doświadczeni w rozwiązywaniu problemów i udzielaniu porad, aby zatrzymać powtarzające się problemy.

 

materace